Zakres usług

Alimed Kalisz zabawka

Rehabilitacja ortopedyczna

Ortopedia – jedna z podstawowych specjalności lekarskich. Rehabilitacja ortopedyczna ma na celu przywrócenie funkcji narządu ruchu oraz aktywności życiowych, a także zmian wrodzonych i nabytych. Do Alimedu trafiają Pacjenci z różnego rodzaju urazami.

Pomagamy pacjentom:

Rehabilitacja neurologiczna

Schorzenia neurologiczne są jedną z najczęściej występujących problemów u naszych pociech. Szacuje się, że spośród tysiąca noworodków blisko setka wymaga objęciem obserwacją neurologiczną. W Alimedzie znajdziecie Państwo możliwość terapii dzieci w każdym wieku, z różnymi chorobami układu nerwowego.

W swojej pracy z naszymi pacjentami posługujemy się metodą NDT Bobath, która polega na usprawnianiu dzieci i niemowląt z zaburzeniami rozwoju ruchu, opiera się na wnikliwej obserwacji/analizie problemów pacjenta, a następnie na opracowaniu i zastosowaniu odpowiednich technik wspomagania oraz stymulacji.

Znajdziecie u nas również dynamiczne ortezy Dunag o2, czyli tzw. kombinezony, które dają ogromne możliwości w usprawnianiu pacjentów z deficytami w narządzie ruchu, jak również w schorzeniach CUN. Kombinezony nie są metodą rehabilitacyjną ale narzędziem, które umiejętnie wykorzystane,  odpowiednio dostosowane do pacjenta, przy intensywnym programie rehabilitacyjnym, znacznie przyspiesza progres pacjenta.

Alimed Kalisz Fizjoterapia maskotka
Alimed

Wady postawy

Zajmujemy się między innymi:

Fizykoterapia

W naszym gabinecie zapewniamy takie zabiegi fizykalne jak:

Elektroterapia
W ramach proponowanej fizjoterapii w Alimed zapewniamy zabiegi lecznicze m.in. układu ruchu oraz schorzeń neurologicznych, podczas których wykorzystuje się prąd o ściśle określonej częstotliwości. Elektroterapia łagodzi dolegliwości bólowe, poprawia ukrwienie tkanek, przyspiesza wchłaniania obrzęków i wysięków śród stawowych. Proponujemy m.in: TENS, INTERFERENCJĘ, GALWANIZACJĘ, JONOFOREZĘ, DIADYNAMIK, PRĄDY KOTZA, TRABERTA, ELEKTROSTYMULACJĘ.

Ultradźwięki
Nasz gabinet Fizjoterapii gwarantuje dostęp do terapii za pomocą podłużnych fal mechanicznych. To zupełnie bezbolesny i nieinwazyjny zabieg, który zmniejsza dolegliwości bólowe, łagodzi stany zapalne, rozluźnia mięśnie, zwiększa rozciągliwość tkanki łącznej, pomaga leczyć przykurcze i zwłóknienia mięśni, prowadzi do lepszego utlenienia tkanek.

Laser
Jako doświadczony gabinet w ofercie dysponujemy również zabiegiem laseroterapii. Zabiegi z wykorzystaniem lasera są zalecane w przypadku bólu mięśni i stawów, skurczów mięśni, bólu i sztywności występujących w chorobach zwyrodnieniowych czy w stanach zapalnych. Leczenie w końcu może być naprawdę skuteczne!

SOLLUX
Naświetlanie promieniami emitowanymi przez lampę Sollux to zabieg z działu światłolecznictwa. W Alimed stosujemy go w ramach szeroko rozumianej rehabilitacji – leczeniu reumatyzmu, stanów po urazach, zapalenia stawów czy zespołów przeciążeniowych.

Masaż

Masaż to zabieg fizjoterapeutyczny, w którego trakcie tkanki ulegają sprężystemu odkształceniu. Aby przyniósł rezultaty, musi być przeprowadzony w odpowiednim tempie i z właściwą siłą. W zależności od rodzaju może mieć działanie relaksacyjne, przeciwobrzękowe, profilaktyczne lub pobudzające.

Masaż klasyczny kregosłupa
jest to wykorzystywanie techniki dotyku w celu wywołania u osoby masowanej dobrego samopoczucia i odprężenia; istnieje kilkanaście technik tego masażu, a we wszystkich przeprowadzane są kolejno: głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, uciskanie, oklepywanie, wałkowanie

Masaż leczniczy
masaże tego typu stosowane są w fizjoterapii, ich celem jest zmniejszenie objawów chorób i urazów, zwłaszcza narządów ruchu, przykurczy mięśniowych, problemów ze stawami i mięśniami; polecany jest także po zakrzepach żył i przy problemach z oddychaniem